onsdag, november 16, 2016

Självupptagen

Jo, jag känner mig självupptagen förmodligen därför att jag kan vara det. Men å andra sidan så finns det så många människor som inte är det. Om jag nu är självupptagen när jag meddelar er två informationer om mig själv.

För det första var jag på ett intressant möte i går. Vi var några stycken som talade om framtiden. Det är en spännande tid vi lever i. Jag har genom åren varit på många sådana möten och samtal men de har oftast stannat vid prat. Nu är vi längre in på 2000-talet och samtalen är mer strategiska. Det handlar om hur våra visioner om en ny reformation ska komma till stånd. Hur gör vi bäst?

Under samtalets gång kom det fram att jag skrivit en licentiat avhandling i ämnet och någon frågade efter den. Finns den på nätet? Jo, det tror jag. Nu har jag letat upp den. Skickat länken till vederbörande, men också lagt ut den under rubriken Bibelförklaringar. Du kan också klicka här. Om någon som till exempel James Kenny vill ha den på engelska kan jag skicka den från min dator.

För det andra ringde mig en broder i går kväll och tackade för TV-programmet Vardagstro Special. TV 2020 har tydligen lagt ut den intervju Anders Wisth gjorde. Om vi bortser från min självupptagenhet tycker jag att Anders Wisth gjorde det mycket bra. Han är som gjord för att vara programledare. Väl förberedd, tydlig, enkel och saklig. Det känns tryggt när han intervjuar och det blir lätt att säga vad man vill. Det är säkert fler än jag som kan skriva under på det. Inslaget hittar du genom att klicka på TV2020 här i högerspalten under Mina hemsidor.

För det tredje måste jag för att leva upp till rubriken erkänna att det finns en intervju i ämnet det bibliska Israel med mig. Det och du kan lyssna på programmet Fredagsintervjun i Sveriges kristna radio genom att klicka här. Nu får det nog räcka.

1 kommentar:

James Kenny's Blogspot sa...

Hej Hakan, skulle var tacksam om du kan skicka den pa engelska.
MVH
James