tisdag, februari 13, 2018

S O R G


Bröder och systrar,

I går drabbades familjen Sunnliden av en svår sorg. Jacob och Marias efterlängtade ”sladdis”, Emanuel, föddes igår, - men livlös. Ingen kunde ana att något sådant skulle hända. Men det gjorde det. Vi är så ledsna. Jag minns inte när jag senast har gråtit så mycket.


I morgon är det Askonsdag, en intighetens dag fylld med aska, förgängelse och död. Men för min del behövs ingen liturg imorgon. Livet framstår i sig som en askonsdag. Be för oss. Särskilt för Jacob, Maria och barnen. Er Håkan.

12 kommentarer:

Anonym sa...

Beklagar verkligen. Ni är alla i mina böner.

Jonas M

Andreas Holmberg sa...

Så sorgligt! Men vilket fint namn, Emanuel = Gud med oss. Också i den yttersta sorgen. Som dock inte blir mindre djup och äkta för det.

Joh. 11:35

SigridL sa...

Broder Håkan - finns inga ord såna här gånger. Ber för er.

Leopold Holtter sa...

Jag ber för er!

claes sjodahl sa...

Beklagar och ber för er...

Unknown sa...

Beklagar verkligen.
Ber för Er alla.

Anonym sa...

Ber för er mina vänner !! Conny

Anonym sa...

Beklagar och ber för er, AT

http://kraka.moah.se sa...

Så sorgligt! Beklagar verkligen Håkan. Livet är så skört, vi måste ta vara på varann varje dag.

James Kenny's Blogspot sa...

My dear brother, I am so sorry for your loss and especially sad for all the hopes and dreams that your son and his family had for the future. Know assuredly that all of us but especially you and your family are in the Fathers love and heart at this time. God's abundant love and blessings to you and all your family. James

LWÖ sa...

Så tungt! Ni är alla i mina förböner! / Leif w. Östborg

Andreas Holmberg sa...

Fortsätter tänka på Emanuel och de röster han hörde under sin tid på jorden. Tack för förtroendet och bilden. Ber om den frid som övergår allt förstånd.