onsdag, december 07, 2016

Borta bra, men hemma bäst!

Hemma igen! Det är nästan så jag skriver - äntligen för det är nog så att borta är bra, men hemma är bäst. Vi var incheckade på ett hotell Jardin Tropical i Los Christianos på Teneriffa, Det finns verkligen ingenting att klaga på. Hotellet var utmärkt. Servicen likaså. Swimmingpoolen fantastisk. En ganska stor pool just innanför murarna. Uppvärmd till + 27 grader och längre ner mot havet ett par likadana med havsvatten. Men eftersom de bara höll + 19 grader fick de vara för min del. Men Kari gillade dem.


Kort sagt kan sägas att allt var mer än tillrett för att omhänderta och förnöja turister. Det är klart att vi gillade det, men två veckor är på gränsen. Det blir nog en vecka nästa gång.

När jag kommer hem är jag självklart intresserad av vad som timats här. Men eftersom jag mest är intresserad av det svenskkyrkliga blir jag inte särskilt inspirerad måste jag säga. Kyrkan Tidning har jag inte öppnat. Jag såg bara framsidan som basunerade ut att frågan om vigseltvång var mest debatterad sedan la jag ifrån mig tidningen. Kanske tittar jag på den igen i morgon. Men Svenska kyrkan, ockuperad av politikerna, är bara inte rolig. Kyrie eleison!

För övrigt har det mest varit att gå igenom alla 74 stycken email, de flesta mindre intressant, men också några mycket intressanta. Ett sådant för mig intressant är att jag kallats att undervisa kontraktets komministrar om Romarbrevet. Det är ju otroligt! Från att inte ha dugt inom pastoratet går jag till att användas till att fortbilda kontraktets komministrar och med sammanslagningarna är de ganska många. Med början 9 januari! Har jag inte dugt inom pastoratet? Nej, det tror jag inte av flera skäl som jag kanske inte ska redovisa här. Värnamo pastorat ska ligga i framkant vad gäller den nya tidens pastorat. Jag tror vi lämnar det.

För övrigt har Kari och jag haft vännerna hemma i eftermiddag. Vi äter tillsammans varje onsdag - året runt. Och idag är det onsdag. Vi talade om en del personliga bekymmer, om vår gemensamma framtid och planerade inför nästa veckas  inspirationsdag. Koinonian samlas nämligen varje quatember lördag och om ni inte visste det är det just quatember lördag nästa lördag, alltså inte nu på lördag men nästa, den 17:e. Men det kan vi tala mer om en annan dag.

Inga kommentarer: