söndag, november 11, 2018

24 söndagen ef Trefaldighet

Vilken dag! Jag ska inte förneka att Hammarbys match mot Östersund var viktigt. Om vi hade besegrat Östersund hade vi fått spela i Europa nästa år och det var vad vi ville. Men bollen är rund och det blev oavgjort. Med andra ord inget spel i Europa nästa år. Men det kommer nya matcher.

Samtidigt har dagen varit en högtisdag eftersom Kari och jag har fått fira Högmässa i Gamla Hjelmseryds kyrka. Det känns som att komma hem och ärligt talat att på ett legitimt sätt få komma bort från den dagliga kyrkokampen.


Den första bilden talar om att komma inför Guds ansikte. Det gör vi genom skriftemålet och genom att sjunga Gloria. Något senare när evangeliet har lästs och jag dels har fått vittna om Guds trofasthet och dels har fått förmedla Gud budskap till församlingen får vi alla del av det levande Brödet.










Det var gott om folk som kommit samman för att tillbe denna 24 söndagen efter Trefaldighet och det gladde mig mycket att fler få vår Koinonia valt att fira högmässan här.

Hammarbys placering i Allsvenskan är viktig men det finns sådant som är än viktigare.


1 kommentar:

Anders Lindqvist sa...

Söndagens högmässa var mitt första besök i Gamla Hjelmseryds kyrka, och fler lär det bli. Den var mycket högtidlig och fin. Tack Håkan, i synnerhet för en fantastisk predikan över dagens evangelietext!

Mvh Anders Lindqvist