tisdag, juni 14, 2022

Lägergården Klippan

 Sitter på flygplatsen i Vasa efter en underbar förmiddag. Elva stycken troende konfirmander som inget hellre vill än att tillhöra och följa Jesus. Det är nåd att få undervisa och samtala med dem.

I går var jag ute på Klippan och mötte ett trettiotal konfirmander. De var mycket lyhörda för vad jag berättade och nu ber jag att Gud ska bevara dem och vägleda dem genom livet.


Det var nu fjärde gången jag besökte Klippan. Tidigare har det handlat om familjeläger och ungdomsläger. Nu har det på grund av pandemin varit uppehåll ett par år, men nu är man igång igen. Den här sommaren har man delat upp lägret i fem läger för att skapa utrymme mellan deltagarna. Jag har lovat att när jag kommer hem tala in undervisning på video utifrån min bok Roten som bär dig.

När jag sitter här på flygplatsen har jag också lyckats läsa en fin, men mycket tänkvärd, intervjun med Marcus Birro. Nu hörs signalerna allt tydligare: det finns många kristna som inte är och inte vill vara med i en församling. Jag hör förmodligen själv till en av dem beroende på vad man menar med begreppet församling. Mina bloggar handlar nu och framöver mycket om just detta.

Borta bra, men hemma bäst. Det ska bli skönt att komma hem om än sent i kväll. 

Inga kommentarer: