tisdag, maj 29, 2018

Nya beställningar på Jakobs brev

I dag har jag lagt ner tid på ett adressregister som jag haft sedan många år. Det har visst kommit nya regler vad gäller sådant. Så jag skickade ut ett utskick där jag skrev om detta och markerade med fet stil att de som inte vill vara med i detta helt enkelt returnerar mitt mejl. Registret har kommit till när jag har skickat ut information och nyhetsbrev genom åren. Hoppas allt är rätt nu.

I det utskicket meddelade jag också att Jakobs brev nu trycks för andra gången. Det betyder också att priset har gått ner så jag kan sälja kommentaren för 140;- och det är jag glad över. Det kom genast in ett antal beställningar. Ett sådant författarpris kan jag nu också ge för Galaterbrevet, 155;-. När jag ser på Adlibris och Bokus ligger priserna på cirka 175;-. Jag misstänker att de har räknat in en del av portokostnaderna i det. Portot är riktigt dyrt, tycker jag. Jag skickade iväg Motståndsrörelser här om dagen och om jag minns rätt var portot 54;-. Jag har några gamla påsar kvar så om du vill ha båda böckerna, Kommentaren till Jakobs brev och Galaterbrevet skickar jag dem fraktfritt. 140;- plus 155;- blir 295;-. Välkommen med din beställning!




Det är verkligen en förmån att kunna använda sig av Book-on-demand. Jag har flera vänner som ställt frågor om hur det fungerar och med tanke på att läsandet avtar, i synnerhet bibelläsandet, kanske Book-on-demand kan vara en del av framtiden. Det är också betydligt mer inspirerande att skriva när man vet att boken kommer att tryckas. Baksidan är att det blir svårare med korrekturläsning och marknadsföring. Men det finns ju bloggar! Och jag hoppas också snart kunna presentera en hemsida. Där ska man kunna beställa. Sedan ska jag bygga ut den allteftersom. Kanske skulle man ha bibelförklaringar, poddar, intervjuer etc också?

Hur det gick med Kyrkofullmäktiges sammanträde som hölls igår kväll vet jag inte. Jag var inte där och den rapport jag fick i tredje hand sa bara att hela sammanträdet tagit ungefär en timme i anspråk. Det betyder i sådana fall att personalsituationen knappast har diskuterats. Förmodligen har någon endast informerat om att det finns tjänster som är utlysta. Vi får se hur det går för personalsituationen är inte god och den har inte lösts. Fortsättning lär följa.

För övrigt har jag ikväll sett hur IFK Värnamo förlorat mot Falkenberg med 1-4. Det var ingen rolig match. Men i morgon är en ny dag.


Inga kommentarer: