torsdag, maj 10, 2018

Iran bekänner färg

När jag vaknade i morse fick jag veta att Iran skjutit raketer mot israeliska ställningar på Golanhöjderna. Kanske borde jag inte vara förvånad, kanske är jag inte det, men plötsligt har kriget ryckt närmare. Det kan inte vara någon hemlighet för någon enda människa att Iran önskar att Israel inte finns. Iran önskar lidande, död och krig över Israel även om svensk media bara antytt det tidigare. Iran gör vad de kan för att underblåsa hatet mot Israel. De är närvarande på Gazaremsan. De har säkerligen påverkat valet i Libanon då Hizbollah kom till makten förra veckan.



Det var för tre dagar sedan som man började rigga raketerna i Libanon som nu avfyrats mot Golanhöjderna. Israel har varit kunnat följa trupprörelserna hela tiden och varit medvetet om detta. Jag får regelbundet information via e-mejls från kristna ambassaden. Den som vill följa senaste nytt kan klicka här men jag får också information från andra. Det är sant som det sägs i svensk media att Israel har bombat iranska ställningar inne i Libanon enligt regeln bättre förekomma än att förekommas.

Men det var sak till som hände i morse. I min dagliga läsningen och meditation över Psaltaren läste jag Psalm 129.

Hårt har de trängt mig ända från min ungdom - så ska Israel säga - hårt har de trängt mig ända från min ungdom, men de har inte besegrat mig ...
Alla som hatar Sion ska skämmas och vika tillbaka. De ska bli som gräs på taken som vissnar innan det rycks upp ...

Jag lär få fortsätta att mediterar över denna vers, kanske också i relation till många andra verser i Skriften som talar om ändens tid.

När USA sa upp handelsavtalet med Iran brände de den amerikanska flagga i parlamentet! Helt otroligt! Här blir det väldigt tydligt vad som finns i dessa människors hjärtan, något som nu förmodligen kommer att uppenbaras alltmer. Tänk om det hade räckt med den lilla detaljen? Eller behövs det större kraftuttryck för att ögonen ska öppnas på västerlänningarna?

Det ska bli gott att idag få fira Kristi Himmelsfärds dag och att kunna glädja sig över att jag känner Honom som sitter på tronen.

Inga kommentarer: