tisdag, september 06, 2022

Roten som bär dig blev ljudbok

 Så är jag äntligen hemma igen efter fem dagar i Stockholm. Två av dessa dagar har jag ägnat åt att spela in Roten som bär dig. Den kommer nu att bli ljudbok. Vad jag har förstått är statistiken för antalet pappers böcker på väg ner och för ljudböcker på väg upp. Nyligen bildade Sjöbergs förlag i samarbete med andra  en sådan ljud-central för kristna böcker. Den går under namnet Keystory och du hittar dit genom att klicka här. Jag tror inte att min inläsning kommer att dyka upp där, åtminstone inte ännu. "Mitt" förlag Semnos föredrar tills vidare att satsa på typ Bookbeat eller vad det kan heta. Vi får väl se i sinom tid.



Det tog två dagar att läsa in boken. Slutresultatet kommer att bli mellan sex och sju timmar. Den gode ljudteknikern Torbjörn Frisk kommer att använda en dag framöver för att redigera. Det är viktigt att slutresultatet blir bra så eventuella störningar tas bort. 

Det här var min andra ljudbok och jag hoppas de blir tillgängliga för allmänheten under hösten. Jag säger till när jag vet. Kanske kan jag vid ett senare tillfälle spela in Det vi inte ser. Den är mer omfattande.


Inga kommentarer: