onsdag, juli 20, 2022

Är (S)kolministern en bedragare?

 Kanske lite provocerande rubrik, men vid närmare eftertanke kan jag stå för frågan. Jag vet inte hur Lina Axelsson Kihlblom kunnat utses till minister. Knappast för sin förmåga att lyfta svensk skola. Skolan har varit ett problembarn under decennier. Den är ett resultat av den så kallade tidsandan och de reformer som inleddes när jag gick i skolan på 1960-talet. Redan då visste vi att "den fria skolan" var ohållbar och att vi förr eller senare skulle få skörda draksådden av den. Som jag ser det är det nu värre än någonsin. Det beror inte bara på dåliga skolreformer, åstadkomna av (S) utan också på den tilltagande sekularismen.

Jag skrev inte sekulariseringen utan sekularismen. Det är uppenbart att (S) driver ideologi till vilken alla ska bekänna sig. Tala inte om mångfald i denna enfaldiga ideologi.

Nu har Antje Jackelén tagit bladet från munnen. Jag har aldrig hört henne vara så skarp och träffsäker som i denna debattartikel. Du kan läsa artikeln genom att klicka här.



Jackelén debatterar inte utan hon läxar upp skolministern. Och hon gör det väldigt bra. Men frågan återstår att besvara. Är Sveriges skolminister en bedragare? Lurar hon medborgarna medvetet? Hon kan väl inte vara sååå okunnig som on framstår? Eller driver hon sekularismen? Inte omöjligt.

Förutom detta debacle håller ännu ett på att bli synligt. Jag har nämnt om det tidigare, men nu föreslår regeringen att "demokratin", läs sekularismen, ska omsättas i lagtext. Tidningen Dagen redogör för delar av förslaget och du kan läsa det genom att klicka här. Fortsättning lär följa.

Inga kommentarer: