torsdag, maj 12, 2022

Att bygga Kristi kropp?

 Vilken härlig dag! I dag har jag fått det första exemplaret av kommentaren till Filipperbrevet och Brevet till Filemon. Det måste vara svårt för den som aldrig skrivit en bok att förstå känslan när man håller resultatet av mödan i sin hand. Det var med frimodighet jag skickade ut informationen till min vänkrets.

I morgon reser jag till Stockholm igen. Då är det dags för bibelundervisning i Betlehemskyrkan.

 


 Betlehemskyrkan har av flera skäl legat mig varmt om hjärtat under många år. Inte minst därför att där finns en stark anknytning till CREDO och från tiden som skolpräst även om det är längesedan. Jag känner personligen flera av dem som varit föreståndare där och nuvarande har jag träffat. Det blir ett digert schema, men jag känner mig förberedd efter nästan tre dagars förberedelser. 

På söndag blir det predikan och på eftermiddagen Höägmässa med St Filippus på Gotlandsgatan. Ser fram emot helgen.

Inga kommentarer: