tisdag, juli 30, 2024

En förklarande video


I går berättade jag om höstens satsning på nykristna. Den första boken i en serie av sex tilltänkta är nu ute på marknaden. Det vore fantastiskt, men orealistiskt att tro, att denna serie som fått namnet Hand i hand med Jesus skulle bli en succé. Tänk om den skulle läsas av hundratals, kanske tusentals nykristna! 

I går glömde jag skriva att samtalet efter veckans självstudier förmodligen är det bästa med materialet. Jag kallar det för att vandra tillsammans med någon annan. Att få sitta ner och tala om det nya livet, om att lyssna till Herren, om kraften i syndernas förlåtelse, om att leva med Jesus som Herren och hur man växer vidare med Guds ord som norm, är verkligen inte alla förunnat. Det här materialet "toppas" med ett sådant samtal. 

Om du vill kan du få höra mer om mer om just detta i nedanstående korta videoklipp. Det är på dryga sex minuter och är du intresserad ska du se det. Kanske skulle jag gett lite exempel på samtal jag haft genom tiderna, men samtidigt är det nog lika bra att du upptäcker det själv.





 
 

Inga kommentarer: