tisdag, december 22, 2009

Lite mer om ...

Ursäkta om jag blir lite självcentrerad, men som du förstår av förra bloggen försöker jag samla ihop mina insatser. Helst skulle jag vilja ha allt på en och samma sida, men det blir visst svårt. Nu har jag iallafall lagt till länken Bibelförklaringar här vid sidan om. Just ikväll har jag avslutat 2 Thessalonikerbrevet och min kärlek till Guds ord växer sig allt starkare. Klicka på http://www.bibelforklaring.nu/ så kommer du till de förklaringar jag åstadkommit hittills. Det har blivit en del. Du kan klicka på dem och så lyssna direkt på datorn. Är det inte fantastiskt? Förklaringarna finns även som skriftliga kompendier.

Som jag berättade tidigare har jag blivit invald i kyrkomötet. Det är med blandade känslor jag tar mig an det. Är det verkligen möjligt att göra någon skillnad? Om du klickar på http://www.frimodigkyrka.se/content/view/27/96/ får du en uppfattning om vilka som sitter med i kyrkomötet och vad vi vill arbeta för. Jag skrev något om lekmännen och de små sammanhangen. Jag tror verkligen att det hela avgörs där. Men naturligtvis ska vi inte spela ut detta mot det som sker i de större sammanhangen, men de båda behöver varandra.

Ibland är det skönt att dela med sig.

1 kommentar:

Birgitta Gunnarson sa...

Har tittat in på sidan med bibelförklaringar - vilken guldgruva!! All välsignelse till dej och Kari!
Varma hälsningar, Birgitta