måndag, januari 02, 2023

God fortsättning på 2023!

 Kari och jag började det nya året 2023 i Stockholm och på Nyårsdagen firade vi mässan tillsammans med biskop Göran och församlingen St Stefanus i Aspudden. Det blev en god stund tillsammans med vännerna.



Vi kom i god tid till högmässan och bilden är tagen när vi anlände. Här är den uppförstorad och därför lite suddig, men ljusen är tända! Vi var ingen stor skara, men det kändes symptomatiskt. 

Ibland tänker jag att vi kristna är ganska många trots allt, kanske hundratusentals i Sverige. Andra gånger känner jag mig som Elia som trodde han var ensam, men då visade det sig att där fanns 7 000 som inte böjt knä för Baal. Det är gott att kyrkan är Herrens och att vi inte behöver ta ansvar för den utan får leva med Kristus i Anden.

Så önskar jag er allt en god fortsättning på det nya året 2023.

1 kommentar:

Anders Lundberg sa...

I S:t Sigfrids kyrka med S:t Stefanus koinonia firas underbara gudstjänster i Ande och Sanning.