måndag, februari 25, 2019

Dag Sandahl skriver igen


Bildresultat för paulus

Med den här bloggen vill jag bara peka på två händelser. Den första är att f Dag Sandahl återigen bloggar. Han avslutade sin blogg för en tid sedan, men skriver nu i stället för Kyrklig Samling. Om du inte har upptäckt det så har du fått veta det nu. Dags analyser och redogörelser är lika skarpa som vanligt och även om det blir lite för mycket för oss dödliga emellanåt är han väl värd att både känna till och läsa. Såg att han nu senast valt att kommentera medlemsutvecklingen i folkkyrkan Svenska kyrkan. Jag har själv räknat ut att 247 personer lämnar Svenska kyrkan varje dag! Tala om tillbakagång. Den går att förklara men ändå ... Vill du hitta till Dags blogg så gör du det genom att klicka här.


En annan händelse som jag upptäckt så sent som idag är att en viss Mattias Hagberg, som själv bekänner sig som icke troende (hur man nu kan vara det), har skrivit fördelaktigt om aposteln Paulus.
Hagberg är journalist till yrket och skriver här för Sveriges radio. Han har fått upp ögonen för Paulus. Han fascineras av att Paulus är så radikal. O, vad jag önskar att också kyrkans eget folk kunde upptäcka detsamma. Paulus sätter sig själv över det som har varit och sträcker sig mo det nya som kommer. Vill du läsa Hagbergs artikel kan du klicka här.

Det är spännande och roligt att ha tillgång till en sådan massa kunskaper, insikter och erfarenheter vi kan få del av genom internet. Rätt använt är det en stor välsignelse.

I morgon reser jag till Växjö för Stiftsfullmäktige.




Inga kommentarer: