I dag fick jag ett intressant mejl. Jag återger delar av det nedan. Det handlar om Zacharias Fjellander som just nu bönevandrar genom Sverige. Jag känner hans pappa tämligen väl och besökte gärna hans farfar när han levde. Mycket fin familj. Om du klipper ut C:\Users\user\Desktop\IMG_2463.MOV och söker på nätet laddas en bit fil upp som där du sedan kan höra några minuter direkt från Zacharias.
Här kommer mejlet:
Det kom en förfrågan till mig som egentligen är riktad till Vägens ledningsgrupp. Han, Zacharias Fjellander tog kontakt med mig efter vi varit på bönekonferensen på LO i april. Denne friske, gode broder står i färd med att vandra genom hela Sverige, från norr till söder (han har gjort det förut). Det som är intressant för Vägen är att han har hjärta för svenskakyrkan, han är själv prästson och i filmklippet nämner han att Hjälmserydsstiftelsen varit en viktig plats för honom.
Zacharias önskar kontakt med folk på Vägen på sin vandring. Hans vandringsrutt är utlagd, så man skulle kunna kontakta personer vi känner efter vandringen för mindre samlingar där jag tror han kan vara till stor inspiration. Klipper in en bild på vandringschemat nedan. Där finns utmärkta platser han tänker ha samlingar, men han meddelar även att han är öppen för att möta folk övriga platser efter vägen.
Inga kommentarer:
Skicka en kommentar