onsdag, juni 20, 2018

Glad midsommar

Det är skönt att vara hemma igen även om Kari och jag nu reser iväg någon vecka. Den senaste veckan har jag läst Dag Sandahls En annan kyrka och Basileios Om den helige Ande men den vecka som ligger framför mig blir det i stället Ulf Lundells senaste bok Vardagar, Jo Nesbös bok Törst och kanske någon mer. Detta förutom Bibeln naturligtvis.

Vi åker iväg i kväll efter att vi här hemma firat mässan med våra vänner. Vi firar Midsommar i Nyvång. Jakob och Maria har en helt underbar trädgård där vi mer än gärna sitter och njuter av sommaren. Hoppas bara att sommaren kommer tillbaka. Inte tyvärr, men ändå, behöver jag resa ifrån några dagar eftersom jag har lovat medverka i Kyrkliga Förbundets midsommarläger på Hjortsbergagården. Det blir två bibelförklaringar och predikan på högmässan på söndag. Jag ser fram emot att träffa vänner i ett för mig delvis nytt sammanhang.

I dagarna eller åtminstone inom någon eller ett par veckor hoppas jag också att min senaste bok Vänner eller fiender? kommer från tryckeriet. Mitt mål var att få den klar till sommaren OAS-möte och det verkar gå. Om nu inte tryckeriet plötsligt stängt för semester eller något sådant. Juli är som bekant månaden då allt står still. I den nya upplagan berättar jag, om än översiktligt, bland annat om Roparrörelsen. Kari skickade mig en länk på en kommande film om Roparrörelsen. Den är sevärd och om går in på www.barfotarop.se kan du se trailern. Det tar några minuter men är värt det.

För övrigt önskar jag er alla en glad midsommar när den kommer!



1 kommentar:

Astrid sa...

Be gärna för projektet "Barfotarop" Själva filmen kommer att spelas in i sommar. Det är Familjen Wiklund, Göteborg, King's Kids, som tagit initiativet. Det är ett trosprojekt alla kategorier... Astrid