lördag, maj 24, 2008

Just nu!

Usch, nu har jag inte skrivit på länge. Det kräver ganska mycket om man ska producera eller berätta hela tiden. Det är klart att det kan bli rutin, men hur intressant? Samtidigt händer mycket. Nu ville jag bara berätta att vi Romelanda församlings blivande celledare varit på besök. Det är alltid lärorikt att möta andra människor. I går var de med på en zonsamling hemma hos Kent. Det var ett 80-tal personer närvarande och en fantastiskt upplevelse. Rolfs vittnesbörd berörde i sin enkelhet alla djupt.

I morgon ska jag berätta för grannpastoratet om cellerna. Fast det blir nog mest om smågrupper i allmäönhet som ju är något annat. Men någonstans ska man börja.

Sedan reser jag till Nyköping på torsdag för att möta och lyssna till Joel Comiskey. Hörde att det kommer folk ända från England för att få vara med. Det ska bli intressant så jag får väl återkomma.

Ha det så bra.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag träffar på en del bittra kristna människor lite då och då. De suckar och stönar över församling och vardagsliv och kampen med att få allt att gå ihop. Det blir så klart för mig att många inte är vän med sin tid. Man skiljer tydligen på kristna livet och vardagslivet. Det är uppenbarligen två skilda saker.

Det är inte så konstigt att man inte får det att gå ihop med den synen.

Nä tacka vet jag den ortodoxa medvetenheten om att hela dygnet är en gudstjänst. en ständigt pågående som jag lever i. Det är andra bullar det.

/cobi

Anonym sa...

hello, im enoch rull your friend here in the philippines, we are now a cell church since you visit here we are now turn into cell from traditional church, if you remember bernard and bobbie, they are my brother, hows victor, anna claus and johanah,you are part of our family here, thanks for the teaching about cell church...we pray that you can visit again here in the philippines and have a seminar about cell church..
my number is 09102566291

Pastor Enoch Rull
Bongabon Christian Community
Pook Rizal Bongabon Nueva Ecija
philippines 3128