söndag, december 15, 2013

Jag hittade artikeln

Det börjar bli sent och det är dags att dra sig tillbaka. Just när jag skulle stänga av datorn kollade jag på några av mina länkar och fann då den där artikeln jag pratade om i nedanstående blogg. Om du klickar här kan du läsa den. Håll med om att det kan hända något inom socialdemokratin. Eller är jag alltför optimistisk?
Artikeln var underskriven av följande tre:


Gunnar Edqvist
ordförande i kyrkonämnden
i Vattholma kyrkliga samfällighet, diakon
Sören Ekström
tidigare kyrkorådsordförande
i Stockholms domkyrkoförsamling
och statssekreterare (S) för kyrkliga frågor
Mats O Karlsson
ordförande i stiftsfullmäktige
i Uppsala stift, tidigare landstingsråd (S)

1 kommentar:

Anonym sa...

"Borta är antagonismen mellan kyrka och arbetar-rörelse" - Ja, särskilt när sossarna med hjälp av Helle Klein och mediedrev, har drivit ut, jagat med blåslampa, flamkastare och dylikt, alla som inte tycker som dom. Kvar blir en kyrka som partiorgan för sossar.

Johannes