måndag, december 22, 2014

Julförberedelser

Det här året bli det ingen julgran. Det var lite svårt  att motivera. Men julen lär infalla i alla fall. Nu är det två dygn kvar och Kari har plockat fram lite juldukar, några extra juleljus och så tyckte jag mig se en tomte. Bilden nedan togs imorse. En kollega var hos oss med "odödlighetens läkemedel". Och eftersom det var Jungfru Marias söndag igår så tände vi hennes ljus. Det stöptes av nunnorna i Det Heliga Hjärtats kloster. En av dem kommer från Värnamo och hennes föräldrar tillhör en av våra celler. På det här sättet blev dem och hela den allmänneliga Kyrkan närvarande i vår morgonmässa.



I bakgrunden kan ni se krubban jag köpte i Betlehem för många år sedan. Den kom fram redan till 1 advent så jag har haft många tillfällen att betrakta den och förbereda mig inför julen. Jag har ju haft gott om tid här hemma under det senaste halvåret, tid som jag tagit emot som Guds gåva till mig och som varit och är till stor glädje.

På julafton reser vi till Jacob och hans familj i Skåne, - om Gud vill är bäst att tillägga nu för tiden. Elisabet och hennes familj kommer också att vara där. Det blir fram och tillbaka under dagen. Juldagen hoppas vi kunna fira med vännerna i Värnamo kyrka och Annandagen försöker vi ta oss till Victor och hans familj. Kajsa fyller 6 år samma dag.

Vi ser fram mot denna jul och vi hoppas uppriktigt och innerligt att också du som läser denna blogg får en god och fridfull Kristi födelses fest.

Inga kommentarer: